Kişisel Gelişim Eğitimleri (İletişim, Duygusal Zeka Stress Yönetimi Duygu, Öfke Kontrolü)

Kişisel Gelişim Eğitimleri (İletişim, Duygusal Zeka Stress Yönetimi Duygu, Öfke Kontrolü)

İletişim

Katılımcıların Beden Dili ve İletişim Becerileri beden dilinin kullanımı ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olmaları, etkili bir iletişim için yapılması ve yapılmaması gerekenlerin öğrenilmesi ve kendi iletişim pratiklerinin farkında olmalarının sağlanmasıdır. Eğitim sonunda katılımcıların iletişim ve iletişim yöntemleri, benlik analizleri yoluyla kendi benliklerini ve kendi iletişim tarzlarını keşfetmek, iletişim zorluklarının yönetilmesi, etkin dinleme ve soru sorma becerisini geliştirme, beden dilini doğru yorumlama ve etkin kullanma vb. teknikleri öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Duygusal Zekâ

 Amaç

Bu eğitimin amacı, kendimizi tanımak, bizi kontrol eden duyguların farkında olmak, bizi kontrol eden duygularımızın diğer insanların üzerinde güçlü etkisini bilinçli ve akıllıca kullanmaktır. Bize bu konuda yardımcı olan ise nefesimizdir. Duygularımızı ve düşüncelerimizi nefesle kontrol edebiliriz.

Bütün duyguların nefesi kullandığını fark etmemiz gerekiyor. Her bir duygu aslında bir nefes ritmine sahiptir. Öfkenin, korkunun, mutluluğun bir nefes ritmi vardır. Önemli olan nefesimizi dikkatlice gözlemleyebilmek ve duygularımızın belli bir nefes ritmi ile birlikte hareket ettiğini görebilmek. Bu bize huzur, başarı ve mükemmel bir iletişim gücü kazandırır.

 Davranışsal Hedefler

Bu eğitim programı sonunda katılımcılar;

Ø    Duyguların yaşamımızdaki rolü ile duygunun hayatımızdaki yerini fark ederek, farklı duygular karşısındaki farklı nefes ritimlerini öğrenirler,

Ø    Doğru nefesin hayatımız, duygularımız ve düşüncelerimizdeki yerini öğrenerek, doğru nefes almayı geliştirebilecekleri teknikleri öğrenirler,

Ø    Duygularını fark ederek, stres yönetimi, öfke ve dürtü kontrolü, öz motivasyonu korumak ve geliştirmek gibi, duygusal zekâ yetkinlik başlıklarında kendilerini geliştirecekleri nefes tekniklerini öğreneceklerdir.

Stres ve Stresle Başa Çıkma

Stres her işin bir parçasıdır hayatımızda hiç stres olmasaydı büyük olasılıkla çok sıkılırdık. Ancak stres kişiyi bunaltmaya başladığında bir şeyler yapılması gerekir. Stresi kısaca tanımlayacak olursak; stres insan bedeninin belirli durumlara tepki vermesidir. Diğer bir deyişle stres, sinir sistemimizi, dolaşım sistemimizi, bağışıklık sistemimizi ve diğer birçok organımızı etkileyen, değişen bir duruma zihnimizin ve bedenimizin, uyum sağlama girişimidir. Hayatımızda bir çok olay strese neden olabilmektedir. Bir yakınımızı kaybetmek, ciddi bir hastalığa yakalanmak, kronik bir hastalıkla mücadele etmek, zorunlu olarak iş değiştirme gibi ciddi strese yol açabilecek etkenler olduğu gibi, hemen hemen her gün yaşadığımız trafikteki sıkışıklık, doğru iletişim kuramamaktan ve kişisel çatışmalardan kaynaklanan problemler ve ya iş yerinde yaşanan teknik arızalardan kaynaklanan problemler gibi durumlarda, çoğu zaman stres nedeni olabilmektedir. Stres ile ilgili yapılan araştırmalar çok şaşırtıcı. Hayatımızdaki stresi ne kadar iyi yönetirsek, kendimizi o kadar iyi hissediyor, bağışıklık sistemimiz daha güçlü, dayanıklılığı daha yüksek oluyor ve daha iyi kararlar veriyoruz. Hatta yaşam kalitemiz önemli ölçüde artıyor. Herkes stres yaşar ve çoğu insan stresi ile nasıl baş edeceğini bilmez. Günümüzde bir çok insan stres kaynaklı bir rahatsızlıktan dolayı doktora gitmektedir. Eğer sizde bundan sonra daha sağlıklı daha mutlu bir hayatınız olmasını istiyorsanız mutlaka sizi strese sokan stres nedenlerini tanıyın ve bunları en ideal şekilde nasıl kontrol altına alabileceğinizi öğrenin. Sizler için hazırladığımız bu eğitim programında stresi idare etmede kullanacağınız etkili yöntemler önererek stresin üstesinden nasıl gelebileceğinizi, bedeniniz, zihniniz ve sosyal yaşantınız üzerinde olumsuz etkileri olan  stres kavramını daha yakından bakma fırsatı yakalayacaksınız.
11 Mart 2018
273 kez görüntülendi