Tpm Danışmanlığı

Tpm Danışmanlığı
Yönetim Akademisi Uzman TPM Eğitimcileri  ve  danışmanları sayesinde  kurumunuzda; hatasız, yüksek verimli ve   her defasında müşteri istek ve beklentilerini karşılayan bir sitem kurulacaktır. Bu sistem sayesinde;
  • Verimlilikler etkin şekilde ölçülüp değerlendirilecek,
  • Hedef gerçekleşme ve etkinlik ölçümleri yapılacak,
  • Periyodik bakımlar etkin ve verimli şekilde yönetilecek,
  • Önleyici bakım faaliyetlerinin düzenli şekilde yürütülebilmesi için otonom yönetim araçları sağlanacak,
  • Üretimden toplanan veriler doğrultusunda, bakım periyodları ve yedek parça ihtiyaçlarının hesaplanmasını sağlanacak,
  • Arızaların kök nedenlerini bulmaya yönelik metodolojik çalışmaları yapılacak,
  • Çalışanların nitelikleri ve problem çözme kabiliyetleri gelişecektir.

TPM Ödülü Alan 250 Fabrikanın Sonuçları Ortalaması

  • % 50 Prodüktivite Artışı
  • % 99 Makine Arızalarında Azalma
  • % 90 Ürün Hatalarındaki Azalma
  • % 75 Müşteri Şikayetlerinde Azalma
  • % 30 Bakım Maliyetinde Azalma
  • % 50 Yarımamul Stoklarındaki Azalma
  • % 30 Enerji Kullanımındaki Azalma
  • İş Kazalarındaki Azalma (Sıfır Kaza)
  • Çevre Kirliliğindeki Azalma (Sıfır Kirlilik)
  • İşçi Önerilerindeki Artış (10 Kat)

Danışmanlık hizmetimiz JIPM usulü TPM 5S temelleri üzerinde yükselen 8 sütunla yapılandırılmıştır.

1-Kobetsu Kaizen İnsan ve Makina veriminin sürekli yükseltilmesi
  • Maliyet/Kayıp matrisinin hazırlanması
  • Kaizen görevlerinin tanımlanması
  • Maliyet yapısının izlenmesi
  • Sonuçların konsolidasyonu
  2-Otonom Bakım Makina operatörlerinin kullandıkları makinaları iyi tanımalarını sağlamak Organizasyona, ‘Benim Makinam’ prensibini benimsetmek
  • Otonom bakımın 7 adımını uygulama
  1. Temizlik ve Kontrol
  2. Karşı Tedbirler
  3. Geçici Standartların Oluşturulması
  4.   Eğitim ve Genel Kontrol
  5. Otonom Kontroller
  6. Standardizasyon
  7. Tam Otonom Bakım
  • Operatörlerin bakım becerilerinin geliştirilmesi
  • Operatörlerin proses becerilerinin geliştirilmesi
3-Planlı Bakım  Arızaları Önlemek Ekipman etkinliğini düşüren faktörlere karşı faaliyetleri yürütmek
  • Planlı Bakım sisteminin oluşturulması
  • OB ‘in desteklenmesi
  • Bakım veri toplama sisteminin oluşturulması
  • Bakım maliyetlerinin izlenmesi ve iyileştirilmesi
4-Kalite Bakım Yerinde kaliteyi üretmek Kalite yönetimini yürütmek Kalite kayıplarını önlemek
  • Kalite yönetim sürecini geliştirmek
  • Müşteri şikayetlerini azaltmak
  • Hurda ve yeniden işlemi azaltmak
  • Paka Yoke’ i yaygınlaştırmak
5-Eğitim Tüm çalışanların bilgi ve beceri düzeylerinin yükseltilmesi
  • Eğitim ihtiyaçlarını belirlemek
  • Eğitim politikalarını oluşturmak
  • Eğitim yerlerini oluşturma
  • Eğitim planlarının yürütülmesini sağlamak
6-Erken Ürün, Erken Ekipman Yönetimi Yeni bir ürünü ya da yeni bir donanımı devreye alırken karşılaşılan kayıpların önlenmesi
  • R&D süreçlerinin geliştirilmesi
  • Donanım tedarik süreçlerinin geliştirilmesi
  • İşletmenin kurumsal kütüphanesinin oluşturulması
7-Ofislerde TPM Ofislerde ve diğer destek süreçlerinde kayıpların önlenmesi
  • Ofislerde Otonom Bakımın 5 adımı
  • Ofislerdeki proseslerin iyileştirilmesi
  • Kaizen uygulamaları ile ofislerde kayıpların önlenmesi
8-Sağlık, İş Emniyeti, Çevre Sağlıklı, emniyetli ve çevreye saygılı bir işyerini oluşturmak
  • Kazaların önlenmesi
  • Kaza risklerinin belirlenmesi ve giderilmesi
  • İş istasyonlarındaki ergonomik koşulları geliştirmek
  • Çevreyi kirletmemek
  • Enerji verimliliğini arttıracak faaliyetleri organize etmek
17 Kasım 2016
516 kez görüntülendi