Üçevler Mh. Ritim Sk. No:9/1-2 Nülüfer / BURSA
+902242491494
hd@yonetimakademisi.com.tr

DEĞİŞİM YÖNETİMİ

DEĞİŞİM YÖNETİMİ

Kurulan yenidünya düzeninde içine düştüğümüz en büyük tehlikelerden biri, ayrıntılı bilgiye sahip olmadığımız hususlarda, yanlış yönlendirmelerin, kismi gerçeklerden kaynaklanan yanlış inanışların ve safsataların tuzağına düşüyor olmamızdır.

Önümüzdeki dönem hiçbir zaman eskisi gibi olmayacaktır. Yeni bir rekabet dönemine doğru hızla ilerliyoruz. Her gün yeni ve agresif rakiplerle karşılaşıyoruz.  İşlerimiz giderek zorlaşıyor. Bu yeni dönemde girişimciler, yatırımlarını öncelikle kendilerine aynı zamanda da yöneticilerine ve takipçilerine yapmalıdır. Çünkü kötü yönetici iş katilidir, kötü yönetici işletme katilidir.

Girişimciler geçmişte içine düştükleri yanlışları sorgulamalı, kurulan yenidünya düzeninde ortaya çıkan yeni oluşumlara bakmalı, yeni eğilimleri saptamalı,  yapacakları işleri bu eğilimlere göre yeniden düzenlemelidir. Şimdi yeniden yapılanma,  yenilenme, geleceğe yatırım ve sıçramaya hazırlanma dönemidir. Geleceği yaratmak ancak ve ancak girişimcilerin ve ekibinin ellerindedir.

Geçmişten aldığınız dersleri, kanıtlanmış başarıları da hesaba katmanız geleceğe hazırlanma konusunda sizlere yardımcı olacaktır.

Önümüzdeki yeni dönemde;

· İş yapma şeklinizi yeniden gözden geçirmek zorundasınız.

– Müşteri eski müşteri değil,

– Çalışanlar eski çalışanlar değil,

– Rakipler eski rakipler değil,

– Ortam eski ortam değil,

– Teknoloji ve iletişim sistemleri sürekli gelişiyor ve değişiyor.

· Ürün ve hizmetlerimizi müşteri gözünden bakarak yeniden gözden geçirmeliyiz.

· Maliyet,  satış fiyatı ve kâr anlayışımızı değiştirmeliyiz.

· Satış Fiyatı geçmiş dönemde Maliyet + Kâr olarak hesaplanıyordu. Satış fiyatını artık müşteriler (Pazar-Piyasa) belirliyor. Formül tersine döndü. Hesaplarımızı ve üretimimizi “Satış Fiyatı – Maliyet = Kâr” şeklinde hesaplamak zorundayız.

· % 100 Müşteri memnuniyetini ve müşteri sadakatini sağlamanın, müşterilerimizi taraftarlarımız haline getirmenin ve tavsiye ile büyümenin yollarını bulmak zorundayız.

· Çalışanlarımızın yetkin olmalarına gönüllü çabalarına ve bağlılıklarına eskiden daha fazla ihtiyacımız var.

· Eskiden rekabeti “Kalite,  fiyat,  temrin” belirliyordu, bugün bunların yanında “hız, güven,  satış sonrası hizmetler, esneklik, çeviklik ve verimlilik” vb. kavramlar belirliyor. Rekabet gücü kavramlarının anlamlarını yeniden gözden geçirmeliyiz.

· Özellikle de eski bildiklerimizin bizi kurtaracağını (aynı şeyleri tekrarlayarak farklı sonuçlar alacağımızı) sanma tuzağından vazgeçmeliyiz. Geçmişte bizi başarılı kılan özelliklerimizin günümüzde bizi başarılı kılamayacağını anlamanın zamanı geldi geçiyor.

Tüm bu değişimlere ve eğilimlere karşı direnenler olacaktır. Esas direnmeler, eski ortamdan çıkar sağlayan, mevcudu korumaya çalışan “küçük olsun benim olsun” diyen küçük işletme sahiplerinden,  aşırı derece büyümüş,  günün koşullarına uyamayan,  yok olma yoluna girdiğinin farkına varmayan hantal işletmelerdeki patron, yönetici ve çalışanlardan gelecek.

AKLIMIZI BAŞIMIZA ALMAK VE İŞLETMELERİMİZİ AKILLI İŞLETMELER HALİNE GETİRMEK ZORUNDAYIZ UNUTMAYALIM! YA İŞİMİZİ BU YENİ ORTAMA UYGUN OLARAK YAPACAK, YA DA BU YENİDÜNYA DÜZENİ BİZİ TASFİYE EDECEK.

Memiş YILMAM

Eğitmen/ Yönetim Danışmanı

 

Yorum yapılmamış

Yorumunuzu ekleyin