Menü Kapat

Sivil Savunma Planı Nedir?

Sivil Savunma Planları işletmelerinizin ve çalışanlarınızın Acil Durumlar yaşanmadan önce önlem alınması gerekli konular hakkında eğitim ve araştırma yapılarak oluşturulan plana sadık kalarak, can ve mal güvenliğinin korunmasını amaçlayan etkin bir planlama organizasyonudur.

Sivil Savunma Planı Zorunluluğu Hangi İşletmeleri Kapsıyor?

Sivil Savunma Planlarının Oluşturulma zorunluluğu firmanın Hassas Bölgeler içinde olup olmamasına ve personel sayısının 100 kişinin altında ve üstünde olması gibi durumlarda farklılık göstermektedir. Bu durumu netleştirebilmek için İçişleri Bakanlığı Sivil Savunma Genel Müdürlüğü tarafından oluşturulan Kılavuz incelendiğinde konunun daha net anlaşılması sağlanabilir. İşletmeleriniz bu kriterin içinde yer alıyorsa, cezai bir yaptırım görmemek ve daha önemlisi Acil Durumlarda Can ve Mal Kayıpları yaşamamak adına mutlaka Sivil Savunma Planlarının oluşturularak bu planın onaylatılması gerekmektedir. Aşağıda Onay mercileri hakkında detaylı bilgiler Sivil Savunma Planları Onay İşlemleri Başlığında belirtilmiştir.

Sivil Savunma Planı Hazırlama Klavuzu

Hassas bölgeler içinde olup da yıllık ortalama personel mevcudu 100 den fazla bulunan veya ayrıca hassasiyeti kabul edilmiş olan resmi ve özel bütün daire teşekkül, fabrika, müessese, imalathane, atölye, okul, üniversite, yurt, pansiyon, 100 den fazla yataklı hastane ve oteller ve benzeri toplu çalışma ve işyerlerinde uygulanması gereken ve işletmenin ve komşu işletmelerin olası acil durumlarda en az derecede zarar görmesini engellemek amacıyla bu önlemler alınmalı ve uygulanmalıdır.

Sivil Savunma Planları Kimler Tarafından Oluşturulur?

Sivil Savunma Planları, Sivil Savunma Uzmanları tarafından oluşturulmaktadır. SiSivil Savunma Planları Olası Acil Durumlarda işletmelerin maddi kayıplarının, çalışanların ise can kayıplarının önlenmesi amacıyla büyük önem arz etmektedir, İçişleri Bakanlığı Sivil Savunma Müdürlüklerince Hazırlanması zorunludur.

Sivil Savunma Planları Onay İşlemleri?

Oluşturulan Sivil Savunma Planları işletmenizin personel sayısına göre iki tip onay işlemi gerçekleştirilmektedir.

  • Çalışanlarınızın sayısı;
    • 200 ‘ün altındaysa Valilik Makamınca
    • 200 ‘ün üstündeyse Bakanlık tarafından

Onaylanması gerekmektedir.

Sivil Savunma Planlarının Hazırlanmaması Durumunda Cezalar

Sivil Savunma Planlarının hazırlığı durumu İçişleri Bakanlığınca yapılan denetimlerde kontrol edilmektedir. Yapılmaması durumunda cezai müeyyideler uygulanmaktadır.

Sivil Savunma Planı Hazırlayan Kurumlar

Yönetim Akademisi bünyesinde ve Alanında Profesyönel Hizmet sunan Çözüm Ortağı Sivil Savunma Uzmanı Ekipleri ile Sivil Savunma Planlarını işletmenizde yapılan keşif ve sonrasında uygulama adımlarının raporlanması ve uygulama süreçlerinin tamamlanması, Plan Hazırlığı aşamasına geçilip plan ve krokilerin oluşturulması ile Sivil Savunma Planlarının tamamlanması hizmetini tamamlamaktadır.

Sivil Savunma Planı Nasıl Hazırlanır?

Sivil Savunma Planları, Sivil Savunma Kanunu ve bu kanunun uygulama aşamalarını gösteren Tüzük ve İçişleri Bakanlığı Sivil Savunma Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Klavuz ile birlikte hazırlanmaktadır.

Sivil Savunma Planı Fiyatları?

Taleplerinizle ilgili aşağıdaki iletişim bilgilerinden bizimle görüşebilir yada hizmet talep formuna iletişim bilgilerinizi bırakarak size ulaşmamızı sağlayabilirsiniz.